Unikirja: Kirja unesta – Kirja unettomuuteen – Kirja unettomalle2020-06-24T11:22:19+03:00

The Sleep Coach Workbook:

PIENI KIRJA PAREMPAAN UNEEN JA ELÄMÄÄN

OSTA e-KIRJA
OSTA KIRJA

KÄRSITKÖ JATKUVISTA UNIVAIKEUKSISTA JA HALUAT ALKAA NUKKUMAAN PAREMMIN JA ELÄMÄÄN ENEMMÄN?

KENELLE KIRJA SOPII:

  • Erilaisten ja eriasteisten univaikeuksien kanssa eläville

  • Omasta jaksamisestaan tai nukkumisestaan huolestuneille

  • Unta ja hyvinvointia arvostaville

  • Pitkään unettomuuden kierteessä olleille

  • Väsyneille ja uupuneille

  • Stressaantuneille, kiireisille ja hektisessä elämänvaiheessa oleville

  • Unilääkkeistä eroon haluaville

  • Uneen liittyvistä asioista kiinnostuneille

  • Ammattiauttajille, jotka haluavat ymmärtää paremmin unettomuuden subjektiivista kokemusta

  • ..ja ennenkaikkea: sinulle, joka haluat tehdä asialle jotain ja saada aikaan muutoksen nykytilanteeseesi

JOS TUNNISTIT TÄSTÄ ITSESI TAI JONKUN LÄHEISESI, NIIN KERRON SINULLE LISÄÄ:

”Pieni kirja parempaan uneen ja elämään” on ensimmäisen suomenkielinen univaikeuksien helpottamiseen keskittyvä työkirja. Kirja on A4-kokoinen, visuaalisesti kaunis ja miellyttävä lukea, ja siihen on helppo tehdä harjoituksia ja omia muistiinpanoja. Kirjassa on yhteensä 73 sivua, ja se on saatavilla verkkokaupastamme sekä e-kirjana että painettuna työkirjana. Kirja sisältää:

SIIRRY VERKKOKAUPPAAN
UNETTOMUUDEN SELÄTTÄMISEEN EI VALITETTAVASTI OLE OLEMASSA PIKAFIKSAUSTA, VAAN SE KOOSTUU USEISTA PIENISTÄ MUUTOKSISTA NIIN TOIMINNASSA KUIN AJATTELUSSAKIN. OLISIKO NYT AIKA TEHDÄ ASIALLE JOTAIN?

KIRJAN HYÖDYT SINULLE:

  • Luottamus luonnolliseen uneen kasvaa

  • Nukkumista vaikeuttava ylivireystila rauhoittuu

  • Huolet, pelot, ahdistus ja häpeän tunteet laimenevat

  • Lopetat liiallisen unen yrittämisen ja kontrolloinnin

  • Tulet tietoisemmaksi ja läsnäolevammaksi

  • Tiedät miten voit vaikuttaa unen laatuun ja määrään

  • Opit suhtautumaan ajatuksiisi ja tuntemuksiisi terveemmin

  • Alat ajatella ja käyttäytyä kuten normaali nukkuja

  • Positiivisuus ja energisyys lisääntyvät

  • Voit paremmin ja olet tyytyväisempi elämään

RAKENNETAAN SINULLE OMA UUSI NUKKUMISMALLI.

MINÄ ANNAN EVÄÄT, SINÄ LUOT MUUTOKSEN.

Kirjoittaja

Katía Uusikartano

  • Sosiaalipsykologi (YTM), LCF® Life Coach, yrittäjä
  • Hyvinvoinnin ja unen asiantuntija
  • Kokemus lähes 20 vuotta kestäneestä toiminnallisesta unettomuudesta ja siitä toipumisesta
  • Motto: ”If you can dream it, you can do it”

”Tämä unikirja perustuu pääasiassa sellaisiin muutoksiin ja oivalluksiin, jotka olen itse tai omien univalmennettavieni kanssa työskennellessäni todennut hyödyllisiksi. Olen tähän työkirjaan koonnut kaikista toimivimmat harjoitukset tiiviiseen muotoon.”

Milloin kannattaa hankkia tämä työkirja? Silloin, kun uniongelma on alkanut vaivata mieltäsi tai vaikuttaa jaksamiseesi. Ei ole väliä, onko sinulla ollut univaikeuksia muutaman viikon vai vuosikausia – kunhan olet motivoitunut muutokseen.
OSTA PIENI KIRJA PAREMPAAN UNEEN JA ELÄMÄÄN

UNETTOMIEN PILOTTIRYHMÄN PALAUTTEITA KIRJASTA: ARVOSANA 9,5 (asteikolla 0-10)

Sain kirjasta paljon oivalluksia ja menetelmiä koskien omaa unettomuutta. Väärät uskomukset korjaantuivat tehtäväkirjaa lukiessa ja tehdessä. Hyvin harva ihminen nukkuu oikeasti 8 h luomu-unet yössä. Pitkään elin siinä uskossa, että tuo kyseinen määrä unta on pakko nukkua, muuten ei jaksa.

Kun sain kirjan käsiin en malttanut lopettaa lukemista, se vei ihan mukanaan. Ne asiat, mitä itte on kelannut: miksi en osaa edes nukkua, maailman luonnollisin asia, ihan kuin omia ajatuksia.

Osa tehtävistä pisti kunnolla miettimään ja tutkiskelemaan omia tunteita. Unettomuus usein itsessä herättää pettymyksen, riittämättömyyden ja surun tunteita. Kirja saikin muun muassa faktatietojen avulla oloni huojentuneeksi.

Kirjoittaja tietää mistä kirjoittaa ja osaa kirjoittaa tietonsa selkeästi.

Parasta oli tehtävät: joutui ajattelemaan ja pohtimaan omaa suhdetta unettomuuteen . Ymmärsin omaa unettomuuttani, tajusin altistavien tekijöiden merkityksen ja sen, että niitä oli niin monta. Aion panostaa muutossuunitelmaan: yritän muuttaa ajatuksiani uneen ja unettomuuteen, kiinnitän enemmän huomiota uniaikaan, yritän arvostaa enemmän itseäni ja omaa hyvinvointiani.

Kiitos aivan mahtavasta teoksesta, olen pitkään etsinyt tällaista kirjaa ja nyt sattuman kaupalla se tulikin vastaan Facebookissa, missä en ajatellut siihen törmäävän!

Tehtäväsivut näin visuaalisen ihmisen silmin olivat aivan ihanat! Aikaisemmin tällaisia tehtäväkirjoja tehdessä on usein aika negatiivisilla mielin tekemässä ”no onko tästä ees mitään hyötyä?”, mutta kun aloitti tekemään oivalsi paljon omista tunteistaan koskien juuri unettomuutta tai omaa käytöstä koskevia asioita. Ehkä juuri tuo visuaalisuus sai itseni tällä kertaa ajattelemaan tehtävien aloitusta positiivisemmalla tavalla.

Kiitos, että olet tehnyt tämän kirjan. Tällä on varmaan lukijoita ja jos se auttaa edes hippusen lukijaa niin se on jo paljon. Unettomuuteen on tehty paljon kirjoja, mutta uneton etsii paljon tietoa ja ei näitä varmaan liikaa voi olla. Tämä oli lisäksi vähän erilainen kirja mihin itse en ole aiemmin törmännyt.

Kirja sopii sellaiselle, joka on jo vähän työstänyt unettomuuttaan ja ymmärtänyt, että itse voi asialle eniten tehdä. Mikään ulkopuolinen ”poppaskonsti” tai joku uusi asia, jonka voit tehdä toisin ei ole se juttu, joka auttaa vaan nämä kaikki tehtävät, jotka tässäkin kirjassa tulivat hyvin esille ovat vain tuki omille ajatuksille ja teoille.

Kirjassa oli selkeästi kerrottu mitä voi kokeilla, lääkkeettömiä asioita! Lääkärit tuppaa vaan antamaan reseptin käteen ja hei hei.. Itselle ”iski” tajuntaan triggerit- osio. Se herätteli miettimään miten paljon ne vaikuttavat omaan unettomuuteeni.

Parasta oli erilaiset vinkit. Kirjassa ei ollut liikaa faktaa, sen jaksaa lukea vaikka vähän väsyneenäkin. Siihen voi palata juuri niihin osiin mihin itse katsoo parhaimmakseen palata. Itselläni ei ole ollut koskaan unilääkkeet käytössä joten sen osuuden voi hypätä ylitse ja silti kirja pysyi kokonaisuutena. Ja jos joskus myöhemmin haluan katsoa lääkkeestä irtautumisosuuden niin kyseisen kohdan löytää helposti. Otsikointi oli selkeä ja ulkoasu innostu jo heti katsomaan sen läpi. Uskomuksista kertominen oli mielestäni kiinnostava osuus kirjasta.

Kirjasta jäi hyvä ja positiivinen fiilis. Tämä on nimenomaan sitä mitä itsekin ajattelen, että vain itse pystyn auttamaan itseäni ajatuksieni avulla. Tässä välittyi se itselle armollinen tapa ottaa unettomuus tai siis herkkäunisuus osaksi omaa elämää. Ei tarvitse olla täydellinen nukkuja ja oma elämä on muutakin kuin unen ympärillä pyörimistä.

Alussa oli esittely kohderyhmistä, se oli hyvä. Pisti miettimään kyllä heti alusta miten itse myös tekee itselleen unettomuutta, esim se kuuluisa somessa roikkuminen.. Luulen että jokainen kohderyhmä tästä hyötyy, on jokaisen omalla vastuulla miten sitten etenee jos tästä ei ole hyötyä.

Kirja on tervetullut lisä tämän ongelmakentän kirjallisuuteen. Tuntui jopa paremmalta kuin kirja, joka tähän asti piti mielessäni ykköspaikkaa. Ehdoton joululahjakirja monelle tutulleni. Onnittelut hyvästä kirjasta!

Napakan ja asiantuntevan otteensa takia sain kirjasta oikein myönteisiä ja kannustavia fiiliksiä.

OLLAAN YHTEYDESSÄ!

Jos sinulla on kysyttävää työkirjasta, univalmennuksesta tai muusta, niin soittele tai lähetä minulle sähköpostia.

Yhteystiedot

040 8422 661

Tuomiokirkonkatu 24
(Urban Lifestyle)
33100 Tampere

Etävalmennukset:
Puhelin/Whatsapp/Messenger/Skype

VARAA AIKA
OSTA PIENI KIRJA PAREMPAAN UNEEN JA ELÄMÄÄN
LIITY UNI-POSTITUSLISTALLE

Hinnasto

Yksittäinen henkilökohtainen valmennus

90 € / tunti (sis. alv24%)

Neljän valmennuskerran kokonaisuus

349 € (sis. alv24%)

Kuuden valmennuskerran kokonaisuus

499 € (sis. alv24%)

Voit varata ensin yhden valmennuskerran ja sen jälkeen päättää, millaisen paketin haluat. Pakettihinta-alennus hyvitetään viimeisellä valmennuskerralla.